Magyarországról az ELTE-nek van a legerősebb nemzetközi online jelenléte

2021.04.28.
Magyarországról az ELTE-nek van a legerősebb nemzetközi online jelenléte
Az Ynsight Research kutatása szerint az ELTE-nek a legerősebb a nemzetközi online jelenléte, amit elsősorban a világszínvonalú etológiai kutatások eredménykommunikációjának köszönhet. Az Ynsight Research kutatócsapata egy különleges globális, több mint 120 országra kiterjedő netnográfiát készített, amelyben megvizsgálta, hogy milyen kép alakult ki a magyar egyetemekről a nemzetközi online beszélgetésekben az idei felvételi időszak előtt.

A kutatás szerint a nemzetközi online lapokban és a különböző fórumokon kifejezetten pozitív kép rajzolódik ki a magyar egyetemekről. A 2019 januárjától idén márciusig tartó kutatásból az látszik, hogy a nemzetközi nyilvánosság elsősorban a pozitívumokra, a szakmai sikerekre és az egyetemi innovációkra fókuszál. Az ELTE több mint 10 000 nemzetközi megjelenésével lett első a magyar egyetemek közül. A nemzetközi sajtó nagy figyelemmel követi a kutyákról szóló híreket, amiket a szaksajtó mellett számos hírportál, többek között az amerikai CNN, a brit The Guardian, vagy Daily Mail, a kanadai Independent, több hírügynökség valamint más országok angol nyelvű kiadásai is felkaptak, megjelent még például Szingapúrban, Indiában, Írországban, Brazíliában és Nigériában is. A világhírű kutatásoknak köszönhetően, rendkívül pozitív az egyetem nemzetközi megítélése, mind a szerkesztett hírekben, mind a felhasználói kommentekben.

Az egyetemekről szóló diskurzusok fő helyszínei az online portálok és a Twitter. Ezenkívül tematikus – kutatással és kutatások eredményeivel, külföldi tanulással, tudományos hírekkel foglalkozó – blogokon tűntek fel a magyar intézmények. A legtöbb fórumbeszélgetés a világszerte egyre népszerűbb Redditről érkezik, ahova jövendőbeli diákok, tanulni vágyók fordulnak iránymutatásért.